در حال بارگذاری ...
...

حسین مسافرآستانه، مشاوره اجرایی برنامه"این فصل را با من بخوان"، به سایت ایران‌تئاتر گفت:«این نمایش با کارگردانی حسین پارسایی اجرا می‌شود و موسیقی آن را نیز مجید انتظامی ساخته و تنظیم کرده است. نکته‌ای که در این نمایش به آن توجه خاص‌ شده، طراحی مفهومی‌‌ است. درواقع هدف صرفاً طراحی حرکت بر مبنای ریتم موسیقی نبوده، چرا که به دنبال ایجاد معانی هستیم.»

حسین مسافرآستانه، مشاوره اجرایی برنامه"این فصل را با من بخوان"، به سایت ایران‌تئاتر گفت:«این نمایش با کارگردانی حسین پارسایی اجرا می‌شود و موسیقی آن را نیز مجید انتظامی ساخته و تنظیم کرده است. نکته‌ای که در این نمایش به آن توجه خاص‌ شده، طراحی مفهومی‌‌ است. درواقع هدف صرفاً طراحی حرکت بر مبنای ریتم موسیقی نبوده، چرا که به دنبال ایجاد معانی هستیم.»

حسین مسافرآستانه گفت:« "این فصل را با من بخوان" تنها براساس ریتم موسیقی آماده نمی‌شود، بلکه در آن طراحی مفهومی صورت می‌گیرد.»
حسین مسافرآستانه، مشاوره اجرایی برنامه"این فصل را با من بخوان"، به سایت ایران‌تئاتر گفت:«این نمایش با کارگردانی حسین پارسایی اجرا می‌شود و موسیقی آن را نیز مجید انتظامی ساخته و تنظیم کرده است. نکته‌ای که در این نمایش به آن توجه خاص‌ شده، طراحی مفهومی‌‌ است. درواقع هدف صرفاً طراحی حرکت بر مبنای ریتم موسیقی نبوده، چرا که به دنبال ایجاد معانی هستیم.»
وی در ادامه افزود:«با طراحی حرکات مفهومی سعی داریم زبان موسیقی را که هنری شنیداری است، به زبان تصویری که هنری دیداری است، تبدیل کنیم و مفاهیم مورد نظر را به تماشاگران انتقال دهیم. به همین منظور، طراحی حرکت ما گاهی بر مبنای ریتم و گاهی بر مبنای رفتارهای روزمره انسانی است که برای پیشبرد داستان استفاده می‌شود.»
مشاور نمایش"این فصل را با من بخوان" اظهار کرد:«داستان نمایش از قصه عاشورا آغاز می‌شود، با قصه خرمشهر ادامه می‌یابد و تأثیرهای فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس در زندگی جاری و معاصر ما را به نمایش می‌گذارد. در این نمایش از موسیقی فیلم‌های"روز واقعه"، "از کرخه تا راین" و"بوی پیراهن یوسف" استفاده می‌شود که از آثار استاد مجید انتظامی هستند و با توجه به داستانی که این فیلم‌ها داشته‌اند، بر مبنای حرکت بیانی و بدنی اجرا می‌شود.»
وی با ابراز امیدواری از این که این شیوه اجرایی جدی گرفته شود، افزود:«این شیوه بسیار موفق بوده و می‌توان از آن استفاده مطلوبی کرد.»
مسافرآستانه در مورد شباهت‌ این نمایش با"اپرت" گفت:«از شیوه اجرایی اپرت چندان استفاده نکرده‌ایم؛ چرا که ویژگی"اپرت" آواز است که در این کار وجود ندارد. بنابراین، می‌توانیم فقط بگوییم که این نمایش، نمایشی موسیقایی است. در مورد بازیگران نیز می‌توانم به حضور مهتاب نصیرپور برای روایت ماجرا اشاره کنم. همچنین، یک بازیگر مرد از ابتدا تا پایان نمایش حضور خواهد داشت که هنوز انتخاب نشده است.»